برگزاری همزمان کنگره علمی و همایش صنفی هتلداری

“جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران و عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره گفت : با توجه به رویکردهای جامعه و وضعیت صنعت هتلداری کشور، هیات مدیره جامعه هتلداران ایران در دوره جدید، نگاه متفاوتی به موضوعات علمی و پژوهشی دارد. پرداختن به فعالیت‌های تحقیقاتی، انجام امور پژوهشی و مطالعات تطبیقی، برگزاری انواع رویدادهای علمی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، از رویکردهای جدید جامعه هتلداران ایران است.

او افزود : برگزاری کنگره علمی هتلداری در راستای اهداف همایش صنفی جامعه هتلداران است و این دو رویداد، سال آینده به صورت همزمان برگزار خواهد شد. در زمینه سیاست‌گذاری گردشگری مشکلات اساسی وجود دارد ولیکن گردشگری یک صنعت فرابخشی است و وزارت گردشگری نمی‌تواند به تنهایی تمام این مشکلات را برطرف کند. لازمه توسعه گردشگری، نوع نگرش و اعتقاد به این صنعت است که متاسفانه چنین نگاهی در میان مسئولان دستگاه‌های مختلف وجود ندارد.

” حمزه زاده ” گفت : سازمان‌هایی مانند امور مالیاتی، تامین اجتماعی، وزارت کشور و غیره در مساله توسعه گردشگری، نگاه سازمانی را به نگاه ملی ترجیح می‌دهند. قوانین لازمه توسعه گردشگری است ولیکن نقص، خلاء و تناقض در قوانین باعث شده تا کارها، مختل و چالش‌های اساسی ایجاد شود.

وی ضمن اعلام اینکه در حوزه آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها حتی در وزارت گردشگری نیز دچار مشکل هستیم و نگاه دولتی بر آن حاکم بوده است تاکید کرد : متاسفانه اختیارات بخش خصوصی در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری و هتلداری، بسیار محدود شده است.

اشتراک گذاری:

MMN

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

با وارد کردن ایمیل خود از اخبار کنگره مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید